پوست بازیگری سرگرمی بازیگر تصویر

پوست: بازیگری سرگرمی بازیگر تصویر انتشار اسطوره سرگرمی عکس منتخب روز

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی دمای بازار مسکن اوج می‌رود؟

    بر اساس آمار جمع آوری شده، مصرف میلگرد و تیرآهن در هفت ماه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت کرده که علامت کم کردن سرمایه گذاری در بخش ساختمان و عمرا

    دمای بازار مسکن اوج می‌رود؟

    دمای بازار مسکن اوج می رود؟

    عبارات مهم : بازار

    بر اساس آمار جمع آوری شده، مصرف میلگرد و تیرآهن در هفت ماه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت کرده که علامت کم کردن سرمایه گذاری در بخش ساختمان و عمران هست. آیا این به مثابه ادامه رکود در این بازار است؟ در این گزارش قصد داریم به پرسش فوق پاسخ دهیم. طی دهه های اخیر، بخش مسکن همواره یکی از بااهمیت ترین بخش های اقتصاد کشور عزیزمان ایران بوده هست. مسکن علاوه بر اینکه یکی از اساسی ترین نیازهای بشر جهت تامین امنیت هست، یک پیش نیاز مهم جهت این است که افراد در سایه آن به انجام فعالیت های اقتصادی بپردازند تا توسعه و رفاه جوامع نیز در بعد آن حاصل شود.

    بخش مسکن به واسطه وجود ارتباط نیرومند با سایر بخش های اقتصاد، به عنوان محرک بسیاری از فعالیت های اقتصادی عمل می کند. به بیان دیگر، بخش مسکن به عنوان حلقه واسط بخش های اقتصادی است و رکود و رونق شدید در این بخش، آثار بسیار زیادی بر دیگر بخش های اقتصاد به جای می گذارد. مسکن همواره به عنوان یکی از بااهمیت ترین دارایی های سرمایه ای مورد توجه سرمایه گذاران (و کسانی که تلاش در حفظ ارزش پول خود دارند)، بوده هست، مخصوصا در جوامعی که به علت تورم و سیکل های تجاری، ارزش پول ملی همواره در حال عوض کردن هست. از این رو، اوضاع بازار مسکن همواره در کانون توجه بخش وسیعی از جامعه، از سرمایه گذاران این بخش تا افراد عادی بوده است.

    دمای بازار مسکن اوج می‌رود؟

    مسکن به علت ماهیت دوگانه مصرفی و سرمایه گذاری، نسبت به تکانه های سیاسی و اقتصادی تصویر العمل هیجانی تری نشان می دهد. کما اینکه در سال های تحریم و تورم شدید کشور، بازار مسکن نیز دچار حاشیه های بسیاری شد و حتی دوره رکود عمیقی را تجربه کرد. ولی بعد از برجام، بازار مسکن تقریبا به یک دوره «شبه رونق» وارد شد که به دلایلی همچون آزادشدن دارایی های بلوکه شده است و همین طور اطمینان خاطر نسبی و کم کردن تنش سیاسی بود.

    دخالت یا واگذاری

    بر اساس آمار جمع آوری شده، مصرف میلگرد و تیرآهن در هفت ماه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت کرده که علامت کم کردن سرمایه گذاری در بخش ساختمان و عمرا

    بعد از تجربه تقریبا شکست خورده پروژه مسکن مهر، نقد به ورود مستقیم دولت به حوزه مسکن به وسیله اغلب سیاست گذاران و فعالان مسکن با قوت رد شده است هست. لیکن اجرای این پروژه نشان داد که ناکارآمدی دولت در ساخت وساز مسکن به خاص در آن سطح عظیم کاملا محسوس است.

    ورود مستقیم دولت به حوزه ساخت وساز که زمانی در دست بخش شخصی بود، علاوه بر اینکه، بخش شخصی را تضعیف کرد، ساختار شخصی مسکن را نیز با چالش جدی مواجه کرد. از طرف دیگر، تسهیلات اعطایی دولت علاوه بر تحمیل بار اضافی به سیستم بانکی کشور و زیاد کردن نقدینگی و پایه پولی در این بخش، سایر بخش ها را نیز با محدودیت مواجه می کند. ولی شرایط اقتصاد کشور به گونه ای نیست که رتق و فتق امور بعضی بخش ها را به خودشان واگذار کرد. زیاد کردن شکاف طبقاتی مالکان و مستاجران، جهش شدید قیمت ها و نوسانات سایر بخش های اثر گذار بر مسکن، از جمله عواملی است که دخالت حداقلی دولت را بر بخش مسکن توجیه می کند. البته، باید توجه داشت سطحی از دخالت دولت در بازار مسکن حتی در کشورهای توسعه یافته نیز پذیرفته می شود، ولی این گزاره به آن معنا نیست که دولت در یک اقدام انتحاری دست به ساخت وسازهای عظیم و انبوه بزند. کارکرد دولت عمدتا باید بر مبنای سیاست گذاری و نظارتی باشد تا نتیجه های بهتری به همراه داشته باشد.

    عوامل موثر بر بازار مسکن

    در این راستا، با مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه املاک، به گفت و گو پرداختیم. خسروی اعتقاد است چهار مولفه جهت تغییرات در قیمت مسکن یا ایجاد رکود و رونق در این بازار موثر هست. او به «وقایع اتفاقیه» گفت: حامل های انرژی، طلا، ارز و بورس از بااهمیت ترین مولفه های اثر گذار بر بازار مسکن هستند. هر وقت که تقاضا جهت هر کدام از این ۴ مولفه عوض کردن کند، قیمت و همچنین تقاضا جهت مسکن نیز عوض کردن می کند. به عنوان نمونه در ماه های محرم و صفر که بنا به دلایلی تقاضا در بازار ارز و طلا با کم کردن مواجه هست، قیمت مسکن نیز عوض کردن می کند. خسروی در ادامه از قیمت مسکن در امسال گفت و ادامه داد: طی سال هایی قیمت مسکن از تورم عبور کرده بود ولی به نظر نمی رسد این اوضاع در سال آینده ادامه یابد و قیمت ها از تورم بالاتر برود.

    دمای بازار مسکن اوج می‌رود؟

    رییس اتحادیه املاک ابراز امیدواری کرد که بعد از دوران رکودی که بر بازار مسکن حاکم بود، شاهد شکوفایی این بازار در سه ماه اول سال ۹۷ باشیم. خسروی در ادامه از عوامل داخلی و خارجی موثر بر بازار مسکن گفت. به اعتقاد رییس اتحادیه املاک، دو عامل اقتصاد کلان و تصمیمات و سیاست های دولتی به عنوان عوامل دخیل در ایجاد رکود یا رونق مسکن هستند. خسروی در این خصوص گفت: تصمیمات اقتصادی دولت بر بازار مسکن تاثیرات زیادی دارد. اگر تسهیلات اعطایی دولت ها به بخش مسکن زیاد کردن یابد، انگیزه جهت سازندگان زیاد می شود. زمانی که این بازار رونق بگیرد، ۱۷۴ شغل کلیدی نیز موازی با آن حفظ یا احیا می شود. از طرف دیگر، تولید مصالح و همین طور تولیدات وابسته به ساخت وساز نیز رونق پیدا می کند.

    خسروی راجع به کم کردن تقاضای مسکن نیز گفت: کم کردن تقاضای مسکن به علت بالارفتن قیمت ها نیست، بلکه به خاطر کم کردن قدرت خرید خانوار هست. در سال های اخیر، سفره خانوار کوچک شده است که این بر تقاضای مسکن نیز تاثیرات بدی گذاشته هست. باید به دنبال ثبات قیمتی بود تا در سایه آن مردم با اطمینان بیشتری به خرید مسکن بپردازند. رییس اتحادیه املاک در پاسخ به این پرسش که آیا در شرایط فعلی جذب سرمایه در بخش مسکن باعث حبس سرمایه یا رونق بخشیدن به آن می شود، گفت: بازار مسکن به علت ریسک کمتری که دارد ، هرگونه سرمایه ای را با توان حداکثری پاسخ می دهد. به بیان دیگر، بازار مسکن مانند بازار طلا یا ارز، نوسان قیمتی شدیدی ندارد. به همین دلیل، سرمایه هدر نمی رود یا با زیان زیادی مواجه نمی شود. خسروی راجع به آینده نگری بازار مسکن در سال آینده گفت: جهت رونق بخشیدن به بازار مسکن باید کارهای زیادی انجام داد. بافت فرسوده باید زیاد مورد توجه قرار بگیرد. ولی می توان امیدوار بود که در سال آینده بازار مسکن با رونق نسبی همراه باشد.

    بر اساس آمار جمع آوری شده، مصرف میلگرد و تیرآهن در هفت ماه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت کرده که علامت کم کردن سرمایه گذاری در بخش ساختمان و عمرا

    فشرده سخن

    رکود عمیق بازار مسکن، محصول شرایط امسال یا پارسال کشور نیست بلکه آثار فعلی با تاخیر چند ساله ظاهر شد. بعد از برجام و آثار مثبت روانی و مالی اش بر اقتصاد، مسکن با شیب کندی به دوران رونقش نزدیک شد. به طوری که از شهریور امسال معاملات در این بازار تقریبا رشد داشته هست. ولی جهت اینکه شیب رونق، تندتر شود مورد نیاز است پارامترهای تاثیرگذاری مثل تورم مهار شود. از طرف دیگر، رونق بازار مسکن، مشروط به زیاد کردن قدرت خرید عمومی و به خاص قدرت خرید اقشار با درآمدی پایین تر از میانگین است که مورد نیاز است سیاست گذاری ها سمت و سوی حمایت از قشر میانگین به خود بگیرد. از طرف دیگر، باید به نقش بازار مسکن در رشد اقتصادی نیز توجه خاص ای کرد و این بازار را بیش ازپیش مهم برشمرد. زیرا، سوخت بخش نفت جهت اصلاح بخشیدن به شیب رشد اقتصادی، کم کم به آخر می رسد و جهت روزهایی که نفت با محدودیت یا تحریم مواجه شود، باید تدبیری اندیشید.

    دمای بازار مسکن اوج می‌رود؟

    وقایع اتفاقیه

    واژه های کلیدی: بازار | اقتصاد | اقتصاد | اقتصادی | تاثیرگذاری | سرمایه گذار | سرمایه گذاری | سرمایه گذاری


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار